عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 30 شهريور 1392
بازدید : 296
نویسنده : خلیل سرخه

فرهنگ سنتی ایران می گوید بزرگتر بودن مرد در ازدواج یک ارزش است و حتی در محافل و مناطق روستایی هم، شعرهایی در این خصوص سروده اند، بنابراین این گونه به نظر می رسد که اگر این ازدواج ها محکم نباشد، در مدت کوتاهی با شکست مواجه می شود.

جامعه شناسان دلایل گوناگونی را در این خصوص برمی شمارند. آنان معتقدند رشد علمی و فرهنگی زنان و به دست گرفتن بازار کار و کسب و دیگر موفقیت های اجتماعی در رشد آنان نقش داشته است؛ اما از سوی دیگر، افزایش سن ازدواج و بعد اقتصادی، از مهمترین عوامل چنین پیوندهای زناشویی است.

ازدواج زن با مردی که از خودش کوچکتر است، از دید جامعه شناسان غیر از بُعد اقتصادی، به مسائل عاطفی و احساسی منوط است. برخی جوانان با توجه به بالا بودن درایتی که زن در برخی موارد دارد، ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند و ترجیح بدهند با زنی ازدواج کنند که حتی تا 10 سال از خودشان بزرگتر است. بخصوص که در یک سن خاص زن خیلی بهتر می تواند مرد را رام کند. اگر آن زن از موقعیت اجتماعی و اقتصادی خوبی هم برخوردار باشد که این کار آسان تر انجام می گیرد، زیرا پسرانی که حداقل لوازم زندگی را دارند برای فرار از به دست آوردن این امکانات، ترجیح می دهند چنین ازدواج هایی داشته باشند.

در ازدواجی که مرد بر پایه عشق و یا ثروت خود را راضی کرده است که با زنی بزرگتر از خود ازدواج کند دو حالت پیش می آید: یا زن حاکم خانواده می شود و یا این مرد است که از قدرت برخوردار است. زیرا مردی که با توجه به شرایط اقتصادی زن ازدواج کرده است، برنامه ریزی می کند که چگونه از آن استفاده کند. در چنین شرایطی معمولاً جوان بودن خود را بهانه ای برای اخاذی قرار می دهد و زن نیز کوتاه می آید.

 بقیه در ادامه مطلب:


تاریخ : شنبه 30 شهريور 1392
بازدید : 369
نویسنده : خلیل سرخه

زیباترین آغوش دنیا/ عکس

 

در آفریقای جنوبی، گروهی از دوستداران حیات وحش از بچه فیل‌هایی که مادرانشان توسط دلالان عاج کشته‌اند نگهداری می‌کنند.

 

         

تاریخ : شنبه 30 شهريور 1392
بازدید : 317
نویسنده : خلیل سرخه

بازتاب حرکت انسانی هافبک استقلال در روزنامه متروی لندن و سایت یاهو؛ بهترین پاداش به آندو تیموریان

 

حرکت جالب توجه بازیکن استقلال در جریان دیدار با بوریرام تایلند بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

به گزارش نامه، آندرانیک تیموریان در دیدار با بوریرام حرکت جالبی انجام داد و یک پروانه اسیر در چمن ورزشگاه را آزاد کرد.

این بازیکن دقایقی پس از این صحنه یکی از بهترین گل های لیگ قهرمانان را به ثمر رساند و از فاصله ای 35 متری دروازه بوریرام را با شوتی سرکش گشود تا صعود استقلال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان قطعی شود.

این حرکت تیموریان و گل زیباش بازتاب خوبی در رسانه های خارجی داشت.

روزنامه متروی لندن با چاپ عکس های تیموریان در حال آزاد کردن پروانه نوشت: بازیکن سابق فولام و بولتون که در تیم استقلال زادگاهش بازی می کند در جریان دیدار با بوریرام تایلند در لیگ قهرمانان آسیا به یک پروانه که در خطر مرگ قرار داشت کمک کرد تا به زندگی ادامه دهد.

این روزنامه در ادامه نوشت: این هافبک جنگنده و درگیر بازی خود را متوقف کرد تا پروانه ای را نجات دهد و البته خیلی زود پاداش این حرکتش را گرفت و از فاصله ای 35 متری گلی زیبا به ثمر رساند.

سایت یاهو نیز با انتشار عکس ها و همچنین فیلم گلزنی تیموریان در این خصوص نوشت: آندرانیک تیموریان ستاره ایرانی که سابقه بازی در تیمهای فولام و بولتون را دارد، در دقایق آخر بازی تیمش استقلال مقابل حریف تایلندی ، یک پروانه را به آرامی از روی زمین چمن برداشت و به جایی امن برد . او چند دقیقه بعد پاداش این کارش را گرفت و با شوتی دیوانه کننده از 35 متری گل بسیار زیبایی را به ثمر رساند. البته شوت که نه " صاعقه ای ویران کننده"


تاریخ : شنبه 30 شهريور 1392
بازدید : 326
نویسنده : خلیل سرخه

علیرضا یزدان پناه یزدان‌پناه، جانباز ۷۰ درصد شیمیایی در گفتگوی تفصیلی با تسنیم:

برخی جانبازان حاضرند بمیرند اما به بنیاد شهید نروند/با درد سینه و چشمهایم عشق می‌کنم

خبرگزاری تسنیم: علیرضا یزدان پناه جانباز ۷۰درصد شیمیایی می‌گوید: به جبهه رفتنم افتخار می‌کنم و تا روزی هم که زنده باشم با این تنگی نفس‌هایم و درد سینه‌ و چشم‌هایم عشق می‌کنم. صد بار دیگر هم اگر اینطور مجروح شوم، برای کشورم و انسان و انسانیت می‌جنگم.

خبرگزاری تسنیم، علیرضا یزدان پناه متولد 10 خرداد سال 1350 است. 15 ساله بود که وارد جبهه شد و به عنوان یک رزمنده بسیجی جنگید. خودش می‌گوید با حساب دوران آموزشی مجموعا سه ماه جبهه بودم. اما در همین ایام طی حمله شیمیایی عراق در 21 فروردین سال 66 در خرمشهر مجروح شده و الان بیش از 26 سال است که به عنوان جانباز 70 درصد شیمیایی با عوارض مربوط به آن دست و پنجه نرم می‌کند. جانباز یزدان پناه با گاز خردل شیمیایی شد و بعد از گذراندن آسیب‌های شدید چشمی و پیوند قرنیه حالا با مشکلات حاد ریوی طرف است و کاندید پیوند ریه است. اما با همه این‌ها می‌گوید: تا روزی که زنده باشم با این تنگی نفس‌هایم و درد سینه‌ و درد چشم‌هایم عشق می‌کنم. گله‌های فراوان او از استرس‌هایی که یک جانباز، برای پیگیری روال درمان مجروحیت‌هایش تحمل می‌کند، شنیدنی است.

بقیه در ادامه مطلب:


تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392
بازدید : 311
نویسنده : خلیل سرخه
چه کسی است که از این عکس خوشحال نشود؟
کشکول الف، 29 شهریور 92
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۷
چه کسی است که با دیدن این عکس شاد نشود. خدا کند همه زندانیان آزاد شوند.

اما سوال؛
برخلاف تصور رایج عمده تحریم های ما حقوق بشری است نه هسته ای.
آیا قرار است نرمش قهرمانانه از عدلیه کلید بخورد؟
بسیاری آزادی نسرین ستوده و دوستانش را رویکرد جدید نظام پس از روی کارآمدن حسن روحانی دانستند.
آیا عدالت نیز متاثر از دموکراسی و قدرت اکثریت است؟
اگر عیار عدلیه را دموکراسی و مصلحت ستجی تعیین می کند، که روزهای زندان نیز به ظلم گذشته است.
واگر غیر این است ای کاش آیت الله توضیح دهد.

تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392
بازدید : 280
نویسنده : خلیل سرخه
جمشیدی؛

در 'پژمان' هم فوتبالیست ابله نشان داده می شود و هم فوتبالیست تحصیل کرده

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس گفت: «در حال حاضر مردم بدترین تفکر را نسبت به فوتبالیست ها دارند اما بعد از دیدن این سریال تفکر آنها اصلاح می شود.»

 سریال فوتبالی پژمان از اولین شنبه مهر ماه روی آنتن شبکه 3 می رود. این سریال با طراحی و نویسندگی پیمان قاسم خانی و کارگردانی سروش صحت ساخته شده که به بررسی نکات جالبی از زندگی فوتبالیست ها می پردازد که تاکنون در هیچ فیلم یا سریالی به این مسایل پرداخته نشده است.

درحالی که این سرسال هنوز پخش نشده و تنها آنونس های آن روی آنتن شبکه 3 رفته است برخی اعتقاد دارند در این سریال فوتبالیست ها تخریب شده اند. نکته ای که پژمان جمشیدی، بازیکن سابق پرسپولیس و بازیگر شخصیت اصلی این داستان آن را تکذیب می کند.

جمشیدی در این باره گفت: «همیشه افراد مریض و بهانه گیر هستند که از هر چیزی ایراد بگیرند. در این سریال فوتبالیست ها هرگز کوبیده نمی شوند و قطعا نگاه مردم به این قشر از جامعه با دیدن این سریال تغییر خواهد کرد و بسیاری از سوءتفاهمات برطرف می شود. در این سریال هم فوتبالیست ابله نشان داده می شود و هم فوتبالیست تحصیل کرده. در همه اقشار جامعه هم همین طور است و این موضوع فقط به فوتبالیستها محدود نمی شود.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر مردم بدترین تفکر را نسبت به فوتبالیست ها دارند اما بعد از دیدن این سریال تفکر آنها اصلاح می شود. شخصیت اصلی این داستان که خودم هستم ابله ترین فرد سریال است و حتی اسم خودم روی سریال گذاشته شد تا برای دیگران سوء تفاهم پیش نیاید.»

جمشیدی در پایان گفت: «از هر فوتبالیستی برای بازی در این سریال دعوت کردیم پذیرفت و من از همه آنها تشکر می کنم که این لطف را به من داشتند.»
اوج نیوز
 


تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392
بازدید : 314
نویسنده : خلیل سرخه

قربانی اسیدپاشی: ای کاش می‌مردم

شیرین دختری است که دیگر لبی برای خندیدن ندارد. شیرین دختری است که دیگر گوشی برای آویختن گوشواره‌های یادگاری پدر ندارد. شیرین دختری است که انگشت‌هایش دیگر توان نگه‌داشتن انگشتری را ندارد. شیرین دختری است که بینایی یک چشمش را از دست داده است. عشق پسر جوان به او به اسید تبدیل شد و همه زیبایی و زندگی او را گرفت.

بقیه در ادامه مطلب:


تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392
بازدید : 284
نویسنده : خلیل سرخه
درباره مسی اردبیلی بیشتر بدانید/اعجوبه 9 ساله
علی آقا حتی گفتند اگر مشکل خروجی نداشته باشد می‌شود با رایزنی با چند مدرسه فوتبال اروپایی او را به خارج بفرستیم
به گزارش 598  به نقل از سایت گل- برنامه نود دوشنبه شب تصاویری خیره کننده از بازی یک کودک اردبیلی پخش کرد. این پسر بچه 9 ساله  با حرکاتی تکنیکی شبیه به آن‌چه که از مسی دیده‌ایم انجام می‌داد و جالب این که همه این حرکات در حین بازی ضبط شده بود و نمایشی نبود. امیرحسین حاجی زاده متولد 30 مرداد 83 است و تا چند روز دیگر پشت نیمکت کلاس چهارم دبستان خواهد نشست. او از شش سالگی به مدرسه فوتبال می‌رود و از همان روزها هم به قدری با استعداد نشان داده که پدرش تمام بازی‌های اورا ضبط می‌کند.


حرکات پا به توپ امیرحسین که تحسین عادل فردوسی‌پور را هم به دنبال داشت  مورد توجه علی دایی هم قرار گرفته. مهدی شیخلووند مربی او در مدرسه فوتبال این را می‌گوید و اضافه می‌کند: «علی آقا حتی گفتند اگر مشکل خروجی نداشته باشد می‌شود با رایزنی با چند مدرسه فوتبال اروپایی او را به خارج بفرستیم». آن‌ها همین امسال وقتی پرسپولیس در اردوی سرعین بود فیلم 10 دقیقه‌ای حرکات امیرحسین را به

علی دایی نشان داده‌اند و او قول داده در به ثمر رساندن این استعداد اردبیلی کمک کند. و البته آن‌چه که در نود دیدیم تنها یک دهم این فیلم بود.

عزیز حاجی‌زاده پدر امیرحسین هم در صحبت‌های کوتاهش با خبرنگار سایت گل از خدماتی می‌گوید که مدرسه فوتبال برای او انجام می‌دهد: «آن‌ها مرتب امیرحسین را زیرنظر دارند و پیش مشاور تغذیه، بدن سازی و روان شناسی می‌برند». هرچند که همان‌قدر که به استعداد پسرش ایمان دارد، روی کمک ویژه‌ی علی دایی هم حساب کرده است.

 http://u.goal.com/318400/318480hp2.jpg

هر چند هم راه تا به ثمر رسیدن این استعداد طولانی و ناهموار به نظر برسد، تکنیکی که امیرحسین نشان داد نوید تولد یک علی دایی دیگر را می‌دهد. شاید این بار یک دایی «روی زمین» متولد شود؛ البته به کمک همان دایی که روی هوا فوق‌العاده بود.


تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392
بازدید : 297
نویسنده : خلیل سرخه


2. مسئول گردآوری اطلاعات شخصی دیجیتال
 
متخصصی است که مجموعه ای از اپلیکیشن ها، نرم افزارها، سخت افزارها و منابع اطلاعاتی مرتبط با مسائل شخصی یا کاری شما را بهتان معرفی کرده و آنها را مدیریت می کند.
 
3. نابسامان کننده برنامه ها

 
کارشناسی است که مسوول برهم زدن سلسله مراتب در شرکت ها و نهادها به منظور ایجاد فرهنگ استارت آپ و بی نظمی های سازمان یافته است
 
4. کارشناس کنجکاوی
 
مسوولیت این فرد ارائه توصیه ها و محتواهایی است که هم الهام بخش باشند و هم کنجکاوی را برانگیزند. در واقع این کارشناس به دنبال ایجاد حس جستجو و کشف است.
 
5. مدیر رسانه ای پس از مرگ
 
کارشناسی است که پس از مرگ یک نفر مسوول تولید و مدیریت محتوا در رسانه های شخصی فرد می شود

 

ادامه مطلب:
 


تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392
بازدید : 292
نویسنده : خلیل سرخه
آیت الله جنتی در نماز جمعه: به آقای رییس جمهور می‌گویم حجاب را از جیره داران خود شروع کن

دبیر شورای نگهبان با اشاره به قانون حجاب و عفاف گفت: به آقای رییس جمهور می گویم حجاب را از جیره داران و حقوق بگیران خود شروع کن. کسانی که از شما حقوق می گیرند را در ادارات...

دبیر شورای نگهبان با اشاره به قانون حجاب و عفاف گفت: به آقای رییس جمهور می گویم حجاب را از جیره داران و حقوق بگیران خود شروع کن. کسانی که از شما حقوق می گیرند را در ادارات ملزم به رعایت حجاب اسلامی کنید.

 
به گزارش جنوب نیوز، آیت الله جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با تبریک هفته دفاع مقدس با بیان اینکه هرچه درباره دفاع مقدس اشاره کنیم کم است، گفت: دفاع مقدس از هر دانشگاهی ارزنده تر است درس هایی می توانیم از آن بگیریم که در هیچ دانشگاهی پیدا نمی شود و نعمت بزرگی بود. ولو اینکه ظلم مملکت را اشغال کرده بود و خسارت های مالی و جانی بسیاری داشتیم اما اینها در مقابل برکات جنگ کم است. دشمن باور نمی کرد با این شکل از حکومت نوظهور که با فنون جنگی آشنایی نداشت و ارتش آن نیز آمادگی جنگ را نداشت، شکست بخورد.

http://fararu.com/files/fa/news/1392/6/29/84624_499.jpg


تاریخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392
بازدید : 341
نویسنده : خلیل سرخه
به مناسبت روز بزرگداشت استاد شهریار تصمیم داریم تا برای شما کاربران سایت باشگاه خبرنگاران یک نرم افزار با مضمون اشعار استاد شهریار معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ سید محمدحسین بهجت تبریزی، متخلص به شهریار شاعر ایرانی اهل آذربایجان بود که به زبان‌های ترکی آذربایجانی و فارسی شعر سروده‌ است. از مهم ترین آثار وی به زبان آذری می توان به منظومه ی " حیدر بابایه سلام (سلام به حیدر بابا) اشاره کرد. اشعاری مانند علی ای همای رحمت از آثار به یاد ماندنی این شاعر بزرگ کشورمان است. در این مجموعه سعی شده است که بهترین اشعار شهریار جمع آوری و در اختیار شما گذاشته شود، عناوین اصلی این نرم افزار عبارت است:

- معرفی
- گزیده غزلیات
- منظومه حیدر بابا
- حیدر بابا گلدیم یوخلیام (قسمت دوم منظومه حیدر بابا)
- گزیده اشعار ترکی
 
 
 
 دانلود در ادامه مطلب:

تاریخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392
بازدید : 293
نویسنده : خلیل سرخه
دانلود نرم افزاري براي جلوگيري از سو استفاده هكران؛
اگر از مودم وای فای دارید و از اینترنت بی سیم استفاده می کنید، همیشه به این موضوع فکر می کردید که آیا هکر‌ها از اینترنت شما دزدی می‌‌کنند یا نه؟ دریچه فناوری اطلاعات با آموزش و معرفی نرم افزار خیال شما را راحت می کند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ تنها کافی است یک برنامه بسیار سبک را بر روی سیستم خود نصب کنید تا از این به بعد دیگر نگران سوء استفاده هکران از اینترنت شما نباشید و هر گاه غریبه‌ها قصد استفاده از اینترنت شما را داشتند، نرم افزار به شما هشدار دهد.

بقیه در ادامه مطلب:


تاریخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392
بازدید : 486
نویسنده : خلیل سرخه
من معتقدم رهبران در همه کشورها باید منافع ملی خود را درک کنند و تحت تاثیر گروه های فشار قرار نگیرند. من امیدوارم در آینده(روابط با آمریکا) شاهد چنین فضایی نباشیم."

 حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در آستانه سفرش به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی ملل متحد، در گفت و گو با شبکه آمریکایی NBC تاکید کرد که دارای اختیارات کامل برای مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 است.

به گزارش عصر ایران روحانی با تاکید بر اینکه هدف ایران از توسعه برنامه های هسته ای خود دست یابی به سلاح اتمی نیست، افزود که مشکل گفت و گوهای هسته ای تنها از جانب ایران نیست.

روحانی با تاکید بر اینکه هم اکنون فضا برای حل مسالمت آمیز گره پرونده هسته ای فراهم شده است، در پاسخ به سوال "آن کوری" خبرنگار ان بی سی در مورد اینکه چه زمانی ایران تصمیم می گیرد تا سلاح هسته ای بسازد، گفت:" ایران تحت هیچ شرایطی به دنبال ساخت هیچ نوع سلاح کشتار جمعی از جمله سلاح هسته ای نیست. ما هیچ گاه به دنبال ساخت سلاح هسته ای نبودیم و از این پس نیز نخواهیم بود. ما تنها به دنبال انرژی صلح آمیزهسته ای هستیم."

روحانی درباره متن نامه اوباما که اخیرا برای او ارسال شده است گفت:" از نظر من لحن نامه مثبت و سازنده بود.  

رییس جمهور با اشاره به اهمیت گام های کوچک برای ساخت رابطه در آینده تاکید کرد:" من معتقدم رهبران در همه کشورها باید منافع ملی خود را درک کنند و تحت تاثیر گروه های فشار قرار نگیرند. من امیدوارم در آینده(روابط با آمریکا) شاهد چنین فضایی نباشیم."

بقیه در ارامه مطلب:


تاریخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392
بازدید : 296
نویسنده : خلیل سرخه
اولین باری که جلوی پای یه زن ترمز کردم
1 11 22 نظر
     

جام نیوز؛

نوزده یا بیست سالم بود ، یک بار ماشین دوستم را برداشتم و با دوستم رفتیم که به اصطلاح یک دوری در خیابون بزنیم ،

 

حس و حال جوانی‌ و شاید هم نادانی‌ باعث شد جلوی پای یک خانمی که کنار خیابان ایستاده بود و مقداری خرید هم کرده بود ترمز کنیم.

 

دوستم از آن خانوم خواست که سوار ماشین بشود و ایشان قبول نکرد از ما اصرار و مثلا گرم گرفتن و از آن خانوم که محترم هم بود انکار و این جمله که لطفا مزاحم نشید!

 

دیگه کم کم ما هم نا امید شدیم و قصد حرکت داشتیم که ناگهان یک موتور نیروی انتظامی جلوی ما نگاه داشت و دو سرنشین آن آمدند به سوی ماشین و از من کارت ماشین را خواستند ،

 

من هم دادم بعد گفت بیا پایین من هم پیاده شدم

 

یکی‌ از آنها با حالتی‌ تهاجمی گفت: برای چی‌ مزاحم مردم می شوی؟

 

من که واقعا ترسیده بودم گفتم : من مزاحم نشدم

 

گفت: حالا که رفتی‌ امشب بازداشتگاه معلوم میشه...

 

داشت کلید ماشین را از دستم می‌گرفت دیدم همون خانوم که تا دو دقیقه پیش واقعا مزاحمش شده بودم اومد طرف نیروی انتظامی و گفت: جناب سروان این بچه‌ها مزاحم من نشدند ، مسافر کش بودند مسیرمون به هم نمی خورد.

 

پلیس یه نگاهی‌ به من کرد و سویچ و کارت ماشین را بهم داد

 

من سوار ماشین شدم و با دوستم رفتیم ولی‌ شرمندگی که برام به وجود آمد را تا آخر عمر فراموش نمی کنم من حتی از شرمندگی نتونستم به صورت آن خانوم نگاه کنم و عذر خواهی‌ و یا تشکر کنم.

 

این ماجرا برای دوران جوانی‌ بود ولی‌ باعث شد تا همین امروز یک همچین کاری را تکرار نکنم و هر وقت از خیابان عبور می‌کنم به خانوم‌ها با احترام خاصی‌ نگاه کنم.

 

بیائید دست به دست هم بدهیم این فرهنگ را در کشورمان نهادینه کنیم.

 

تا همه با هم با امنیت کنار هم باشیم.

 

بیایید یاد بگیریم که فرهنگ را خودمان باید بسازیم.

 


تاریخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392
بازدید : 275
نویسنده : خلیل سرخه

به گزارش جام، سایت دیلی میل نوشت: تجهیزات شورشیان در سوریه به حدی است که آنها حتی در شلیک خمپاره های خود علیه نیروهای بشار اسد از آی پد استفاده می کنند تا بتوانند مختصات دقیق تری را از اهداف خود بدست آورند.

سه ماه پیش شورشیان در همین منطقه، از نقشه برای پرتاب خمپاره ها استفاده می کردند اما اکنون به آی پد و جدید ترین تکنولوژی ها دسترسی دارند.

شورشیان می گویند این تکنولوژی برای آنها بسیار مفید بوده و در زدن اهداف خود بسیار دقیق تر عمل می کنند.




تاریخ : چهار شنبه 27 شهريور 1392
بازدید : 279
نویسنده : خلیل سرخه
سکانسی از فیلم آخر معیریان به نام ساعت شلوغی است که در آن سحر قریشی و بهنوش بختیاری با هم درگیر می شوند.
 

تاریخ : چهار شنبه 27 شهريور 1392
بازدید : 294
نویسنده : خلیل سرخه
 
عصر عصر اطلاعات است و دنیا دنیای شبکه های اجتماعی ..
 


پارسینه-گروه فن آوری: عصر عصر اطلاعات است و دنیا  دنیای شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر.این جمله نظر موافقان استفاده مفید از شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی است.
 
 این روزها با روی کار آمدن دولت حسن روحانی و عضویت اکثر اعضای هیات دولت در فیس بوک وتوئیتر بحث درباره رفع فیلتر یا عدم رفع فیلتر این شبکه های اجتماعی داغ تر از قبل دنبال می شود.
 
در حالی که روز گذشته اخباری مبنی بر رفع فیلتر فیسبوک در رسانه ها پیچید ، مقامات مسئول ان را نقص فنی دانستند و یک مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر برطرف شدن مشکل به وجود آمده در دسترسی به فیس بوک که باعث رفع فیلتر چندساعته این شبکه اجتماعی شده بود، گفت: استفاده از IP های جدید در فیس بوک دلیل وقوع این اختلال بود.
 
نظر شما مخاطبان پارسینه درباره رفع فیلتر فیس بوک و توئیتر چیست؟
 
به نظر شما مزیت های رفع فیلتر این سایت ها بیشتر است یا معایب ان؟
 
نظرات خود را بودن توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی با ما در میان بگذارید.
 
بدیهی است پارسینه از انتشار نظرات توهین امیز معذور است.
برچسب ها: فیسبوک ، توئیتر

تاریخ : چهار شنبه 27 شهريور 1392
بازدید : 326
نویسنده : خلیل سرخه
شعر زیبای فرزاد حسنی در مورد حجاب و حیای همسرش
فرزاد حسنی ترانه تیتراژ برنامه «خانومی که شما باشی» را در برنامه زنده «صبحی دیگر» رونمایی کرد و آن را به همسر خود آزاده نامداری تقدیم کرد.
9 30 31 نظر
     

 به گزارش جام نیوز؛

مستند 26 قسمتی «خانومی که شما باشی» به تهیه کنندگی آزاده نامداری از اول مهر ماه هر شب از شبکه دوم سیما روی آنتن می رود که تیتراژ آن را فرزاد فرزین با ترانه ای از فرزاد حسنی خوانده است.

 

شبکه ایران نوشت: فرزاد حسنی ترانه تیتراژ برنامه «خانومی که شما باشی»  را در برنامه زنده «صبحی دیگر» رونمایی کرد و آن را به همسر خود آزاده نامداری تقدیم کرد . در ادامه متن کامل این ترانه را می خوانید:

 

هنوزم سخت می خوامت

یه قبله پشت چشماته / که مغناطیس ُ رد کرده

شبای قبل تو باید / به این تقویم برگرده

کنار قلب تو مثل ِ / یه مَردم رو به خوشبختی

تو احساسی بهم میدی / شبیه ِ غیرت ِ تختی

تو می پوشونی موهاتو / غروب غنچه وا میشه

یه مرد از دامن پاکِت / طرفدار ِ خدا میشه

به عشقم مرهمی خانوم / مثه گلدسته و کاشی

فدای اون حَیاتونَم / خانومی که شما باشی

میدونم گاهی از دستم / شبا با بغض میخوابی

نمی فهمم چی کم داری /چرا انقدر بی تابی

ازم بگذر اگه راحت / نگفتم دوستت دارم

اگه غمگین بشی از من / گره میفته تو کارم

چه معمولیه رفتارم / کنار قلب خوش نامت

ولی باور بکن خانوم / هنوزم سخت میخوامت

 


تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1392
بازدید : 429
نویسنده : خلیل سرخه

اعدام پسر 18 ساله به جرم تجاوز جنسی به دانش آموز دختر + عکس

 

اعدام پسر 18 ساله به جرم تجاوز جنسی به دانش آموز دختر + عکس

جوان 18 ساله قائمشهری به جرم چندین بار تجاوز به دختر ابتدایی بامداد امروز در میدان ولایت شهرستان قائمشهر اعدام شد. تصاویر اعدام عرفان قلی نژاد را در سایت نمناک مشاهده می کنید.

تاریخ انتشار : 24 شهريور 1392
بازدید : 4132 نفر

تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1392
بازدید : 376
نویسنده : خلیل سرخه

     شرح حال کریم باقری

    

شرح حال کریم باقری

کریم باقری در یکم اسفندماه سال ۱۳۵۲ در محلۀ عباسی تبریز به‌دنیا آمد در خانواده‌ای که پنج برادر و یک خواهرند. کریم فوتبال را با بچه محل‌های عباسی آغاز کرد و به شکل حرفه‌ای از جوانان «ایدم» تبریز ادامه داد. سپس به تراکتورسازی پیوست. باقری در زمان خدمت سربازی به تهران آمد و سه سال در «کشاورز» توپ زد و پس از آن به پرسپولیس رفت. همان سال با پرسپولیس قهرمان شد. ادامه فوتبال کریم باقری، سه سال در آلمان بود. یک نیم‌فصل در امارات، یک سال در انگلیس و پنج ماه هم در السد قطر و سپس دوباره به تیم محبوبش پرسپولیس پیوست.

کریم باقری نخستین بازی ملی‌اش را همانند دایی در ۱۶؍۳؍۱۳۷۲ برابر پاکستان در جام اکو برگزار کرد، دیداری که با برتری پنج بر صفر ایران به پایان رسید. کریم باقری همچنین در آن دیدار نخستین گل ملی‌اش را در حالیکه تنها ۱۹ سال و ۱۰۶ روز سن داشت، به‌ثمر رساند.

بقیه در ادامه مطلب:



:: موضوعات مرتبط: بیوگرفی بازیگران_ورزشکاران_خواننده ها , ,
تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1392
بازدید : 374
نویسنده : خلیل سرخه
عکس : ازدواج الناز شاکردوست با یک بازیکن فوتبال به همراه بیوگرافی
 
عکس : ازدواج الناز شاکردوست با یک بازیکن فوتبال به همراه بیوگرافی
 
الناز شاکردوست بازیگر سینما و علیرضا حقیقی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس
بقیه در ادامه مطلب:
 
 


:: موضوعات مرتبط: بیوگرفی بازیگران_ورزشکاران_خواننده ها , ,
تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1392
بازدید : 354
نویسنده : خلیل سرخه

تصاویر جدید از هستی مهدوی فر

هستی مهدوی فر متولد ۱۳۷۰ می باشد

وی در سریالهای جراحت، سوت پایان، نقش لیلی، پرستوهای عاشق، دسته بازنده ها ودر حا حاضر در سریال مادرانه  به ایفای نقش پرداخته است

 تصاویر هستی مهدوی فر

هستی مهدوی فر, بیوگرافی هستی مهدوی فر, تصاویر هستی مهدوی فر

بقیه در ادامه مطلب:



:: موضوعات مرتبط: بیوگرفی بازیگران_ورزشکاران_خواننده ها , ,
تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1392
بازدید : 335
نویسنده : خلیل سرخه

بیوگرافی علی صادقی + تصاویر علی صادقی

بیوگرافی علی صادقی,تصاویر  علی صادقی

 

علی صادقی (زاده ۱۴ آذر ۱۳۵۹ تهران ) بازیگر طنز سینما و تلویزیون ایران است. پدرش تراشکار و مادرش خانه‌دار است یک خواهر کوچک‌تر و یک برادر بزرگ‌تر از خودش دارد. وی به گفتهٔ خودش به طور اتفاقی و با مجموعه آفتاب عالم تاب ساخته امیر سماواتی و مازیار حبیبی‌نیا وارد عرصهٔ سینما شد.

بقیه در ادامه مطلب:



:: موضوعات مرتبط: بیوگرفی بازیگران_ورزشکاران_خواننده ها , ,
تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1392
بازدید : 359
نویسنده : خلیل سرخه

بیوگرافی و فیلم شناسی زنده یاد عسل بدیعی+ عکس

عسل بدیعی,بیوگرافی عسل بدیعی

 بیوگرافی و فیلم شناسی  زنده یاد عسل بدیعی+ عکس ها و دلیل درگذشت
زندگی نامه عسل بدیعی به همراه فیلم هایی که آن زنده یاد به ایفای نقش پرداخته است + تصاویر
عسل بدیعی از هنرمندان محجوب و محبوب سینما و تلویزیون ایران که در سال ۱۳۵۶ { تهران } به دنیا امد.
 زنده یاد بدیعی فارغ التحصل رشته علوم تغذیه از دانشگاه آزاد بود.
 فریبرز عرب نیا نیز همسر سابق وی بود.
 آخرین نوشته وی را از اینجا بخوانید.
او در سال ۱۳۷۶ که ۲۰ سال سن داشت وارد سینمای ایران شد؛ اولین فیلم او ” بودن یا نبودن ” به کارگردانی کیانوش عیاری ، نام داشت.

ادامه در ادامه مطلب:



:: موضوعات مرتبط: بیوگرفی بازیگران_ورزشکاران_خواننده ها , ,
تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1392
بازدید : 405
نویسنده : خلیل سرخه

بیوگرافی گونی بازیگر سریال کوزی گونی

گونی در سریال کوزی گونی,سریال کوزی گونی

 

 بیوگرافی بوگرا گلسوی بازیگر نقش گونی در سریال کوزی گونی
متولد ۲۲ فوریه ۱۹۸۲ در انکارا است. او بازیگر و کارگردان و ارشیتک و عکاس است. او برای مدتی در قبرس زندگی می کرد  و در انجا به فعالیت های سینمایی می پردازد.
او از سال ۲۰۰۲ کار بازیگری را شروع کرده است. قبل از ان به فیلمسازی فیلم کوتاه می پرداخته است. یک نکته جالب او دوست سلن سویدار بازیگر نقش توپراک بوده ولی با هم بهم زده اند.
او بعد از سلن با هنرپیشه ترکیه ای بورجو کارا در سال ۲۰۱۱ ازدواج کردند ولی در ۲۰۱۲ طلاق گرفتند. او در سریال فاطمه گل هم بازی کرده و اکنون نقش گونی را در سریال کوزی ایفا می کند



:: موضوعات مرتبط: بیوگرفی بازیگران_ورزشکاران_خواننده ها , ,
تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1392
بازدید : 310
نویسنده : خلیل سرخه

بیوگرافی مهدی سلطانی + تصاویر مهدی سلطانی

 مهدی سلطانی,بیوگرافی مهدی سلطانی,تصاویر مهدی سلطانی

 بیوگرافی مهدی سلطانی سروستانی هنرمند شیرازی
مهدی سلطانی سروستانی متولد سال ۱۳۵۰ در شیراز است ، لیسانس بازیگری خود را از دانشکده هنرهای زیبا (دانشگاه تهران)گرفته‌است. همچنین وی فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر در سال ۱۳۷۸ ،دکترای تئاتر از دانشگاه آوینیونAvingon فرانسه در سال ۱۳۷۸ و عضو هیثت علمی گروه تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌باشد.

وی در سال ۱۳۷۱ وارد دانشگاه شد و از آن به بعد وارد کار حرفه ای خود را خیلی سریع آغاز کرد. اولین کار درخشان او در عرصه نمایش، “چند و چون به چاه رفتن چوپان” نوشته علیرضا نادری بود که سال ۱۳۷۳ در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و مورد توجه هیئت داوران هم قرار گرفت. اما عمده فعالیت های او به صورت جدی به تئاتر و آن هم بازیگری در این عرصه مربوط می شود.

سلطانی بیش از ۲۵ نمایش بازی کرده است و همچنین تجربه کارگردانی در نمایش “خانۀ عروسک” و نمایش “چیزی یادم نمی آید” را در کارنامه هنری خود دارد.بازی بسیار زیبا و درخشان ایشان در سریال در مسیر زاینده رود، بازگشت نقشهای پهلوانی را با خود به همراه داشت.

بقیه در ادامه مطلب:



:: موضوعات مرتبط: بیوگرفی بازیگران_ورزشکاران_خواننده ها , ,
تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1392
بازدید : 3656
نویسنده : خلیل سرخه

بیوگرافی الناز حبیبی + عکس

 

بیوگرافی الناز حبیبی + عکس

الناز حبیبی در 21 مرداد ماه سال 1368 در تهران به دنیا آمد. او دانشجوی رشته تدوین و متاهل است. او در سریال آقای «سیروس مقدم» به نام تاثریا در نقش دختر کوچک خانواده ایفای نقش کرد.

بازدید : 8371 نفر


نام : الناز
نام خانوادگی : حبیبی
تاریخ تولد : 1368/5/21
محل تولد : تهران
وضعیت تاهل : متاهل
میزان تحصیلات : دانشجوی رشته تدوین

بقیه در ادامه مطلب:



:: موضوعات مرتبط: بیوگرفی بازیگران_ورزشکاران_خواننده ها , ,
تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1392
بازدید : 268
نویسنده : خلیل سرخه

بیوگرافی کامل حسن روحانی + عکس

 

hasan rohani biographya 1 بیوگرافی کامل حسن روحانی + عکس

 

حسن روحانی (متولد ۲۱ آبان ۱۳۲۷ در شهر سرخه) سیاست‌مدار و مجتهد شیعه ایرانی است.

نام کامل : حسن روحانی

زادروز : ۲۱ آبان ۱۳۲۷

زادگاه : سرخه، ایران

دین : اسلام

حزب سیاسی : حزب جمهوری اسلامی

جامعه روحانیت مبارز

سمت : نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی

نماینده مجلس خبرگان رهبری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک

 

پست‌های پیشین : دبیر شورای عالی امنیت ملی

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور

نایب رئیس اول مجلس

نماینده مجلس

وبسایت        www.rouhani.ir

 بقیه در ادامه مطلب:


تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1392
بازدید : 385
نویسنده : خلیل سرخه

بیوگرافی احسان علیخانی + تصاویر احسان علیخانی

احسان علیخانی, بیوگرافی احسان علیخانی, عکس های احسان علیخانی

بیوگرافی احسان علیخانی + تصاویر احسان علیخانی
نام: احسان علیخانی
زادروز : ۱۵ آبان ۱۳۶۱
محل تولد: تهران
تحصیلات : کارشناسی در رشتهٔ مدیریت بازرگانیاز دانشگاه دانشگاه تهران
پیشه : تهیه‌کننده ، مجری تلویزیونی، دستیار کارگردان، کارگردان
سال‌های فعالیت: از سال ۱۳۷۹ دستیار کارگردان، از سال ۱۳۸۱ کارگردان ، از سال ۱۳۸۳ مجری تلویزیونی

بقیه در ادامه مطلب:



:: موضوعات مرتبط: بیوگرفی بازیگران_ورزشکاران_خواننده ها , ,
تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1392
بازدید : 342
نویسنده : خلیل سرخه

فروش فراری 8.5 میلیارد تومانی در تهران+سند

تصویر معروف خیابان اعیان‌ نشین

 

تقریبا 10 برابر لندکروز می‌ارزد

 

 


تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1392
بازدید : 320
نویسنده : خلیل سرخه

شرکت دل کامپیوتر بدون کیس XPS 27 و اولترابوک تبدیل شدنی XPS 12 را به روز کرد

 

شرکت دل کامپیوتر بدون کیس XPS 27 و اولترابوک تبدیل شدنی XPS 12 را به روز کرد

دل قصد دارد رایانه‌ی بدون کیس و تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 8 خود را به پردازنده‌های نسل جدید اینتل ارتقا دهد. رایانه‌ی بدون کیس XPS 27 به زودی به یک ماشین ویرایش چندرسانه‌ای بدل خواهد شد، در حالی که اولترابوک تبدیل شدنی XPS 12 از نظر کارایی و شارژ دهی باتری ارتقا یافته و با قیمت 1199 دلار عرضه خواهد شد.


تاریخ : سه شنبه 26 شهريور 1392
بازدید : 402
نویسنده : خلیل سرخه

ایسوس مانیتور 31.5 اینچ 4K خود را برای علاقمندان بازی معرفی کرد

 

ایسوس مانیتور 31.5 اینچ 4K خود را برای علاقمندان بازی معرفی کرد

تا شروع نمایشگاه Computex 2013 زمان زیادی باقی نمانده است؛ و ایسوس از این فرصت استفاده نموده و محصولات مختلفی را که برای این نمایشگاه آماده کرده را معرفی نموده است. در بین محصولات جدید ایسوس یک مانیتور مخصوص بازی با نام PQ321 به چشم می‌خورد که مشخصات فنی خیره کننده‌ای داشته و از فناوری IGZO پشتیبانی می‌کند.


تاریخ : دو شنبه 25 شهريور 1392
بازدید : 605
نویسنده : خلیل سرخه

پورشه 918 اسپایدر رکورد پیست نوربرگ رینگ را شکست

مجله ماشین - «پورشه 918 اسپایدر» موفق شد دور پیست «نوربرگ رینگ» آلمان را در مدت زمان 6 دقیقه و 57 ثانیه طی کند و به عنوان سریع السیرترین ماشینی که تا به حال در این پیست دور زده، مطرح شود.
قوای محرکه این سوپر اتومبیل هیبریدی، توسط پیشرانه ای به حجم 4.6 لیتر از نوع 8 سیلندر خورجینی به قدرت 599 اسب بخار و گشتاور 530 نیوتن متر و یک موتور الکتریکی که 154 اسب بخار قدرت را به چرخ های جلو و 127 اسب بخار قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند تأمین می شود که نتیجه بهره گیری از آن، ثبت شتاب اولیه در 2.8 ثانیه و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت است.

 

به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، وزن خالص معادل 1640 کیلوگرم، نسبت تقسیم وزن به قدرت معادل 2.5 کیلوگرم به ازای هر 1.3 اسب بخار، مصرف سوخت ترکیبی به میزان 3.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و البته قیمت بیش از 1 میلیون دلار، سایر مشخصات این خودرو هستند.
شایان توجه است، رکوردی که این پورشه در «نوربرگ رینگ» ثبت کرده، 17 ثانیه از رکورد قبلی خودش بهتر است.
از این سوپر اتومبیل، در نمایشگاه «فرانکفورت» رونمایی شد.

پايان خبر/

تاريخ ارسال : دوشنبه25شهريورماه 1392
ساعت ارسال : 10:58


تاریخ : دو شنبه 25 شهريور 1392
بازدید : 593
نویسنده : خلیل سرخه

 

رونمایی رسمی از نخستین شاسی بلند جاگوار

مجله ماشین - «جاگوار» مدل c-x17 کانسپت را به عنوان نخستین محصول خود در کلاس اتومبیل های suv، در نمایشگاه «فرانکفورت» به نمایش گذاشت.
این مدل که روی شاسی تمام آلومینیمی مونوکوک موسوم به iq ساخته شده، در بحث طراحی، از شاخصه هایی نظیر: فرم تهاجمی قسمت جلو، فرم زاویه دار چراغ های جلو به همراه لامپ های  led ، گلگیرهای منحنی جلو و عقب، شباهت فرم انتهایی قسمت عقب به f-type، رینگ های 23 اینچی بسیار زیبا از جنس آلیاژ آلومینیم، فرم خاص فضای داخلی با تودوزی چرمی و . . . بهره مند است.

 

به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، برای این مدل، می توان گروهی از پیشرانه های بنزینی، توربو دیزل یا سوپرشارژ، از جمله نمونه 3 لیتری 6 سیلندر خورجینی با قدرت 375 اسب بخار را سفارش داد.

پايان خبر/

تاريخ ارسال : یکشنبه 24 شهريورماه 1392
ساعت ارسال : 10:55


تاریخ : دو شنبه 25 شهريور 1392
بازدید : 603
نویسنده : خلیل سرخه

 

جدیدترین نسخه بوگاتی ویرون معرفی شد

مجله ماشین - «بوگاتی» جدیدترین نسخه از مدل «ویرون»، با نام grand sport vitesse jean bugatti legend edition را معرفی کرد.
رنگ مشکی مات، استفاده گسترده از فیبرکربن در ساخت قسمت های مختلف بدنه و سود بردن از سه رنگ مختلف برای تزیین فضای داخلی که کنتراست بسیار زیبایی ایجاد کرده اند، از جمله شاخصه های اصلی این خودرو به شمار می روند.
به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، پیشرانه این مدل نیز همانند legend jean-pierre wimille edition یک نمونه 8 لیتری w16 بوده که 1183 اسب بخار قدرت و 1500 نیوتن متر گشتاور دارد.

 

شتاب اولیه 2.6 ثانیه ای، حداکثر سرعت معادل 408 کیلومتر در ساعت و قیمتی برابر با 3.27 میلیون دلار، سایر اطلاعات منتشر شده راجع به این سوپر ماشین هستند. 
شایان توجه است، مدل مورد بحث که با نگاهی به بوگاتی type 57sc atlantic ساخته شده، دومین نسخه از 6 نسخه خاص «ویرون» بوده که تا 12 ماه آینده روانه بازار می شود.
برای مطالعه خبر مربوط به نسخه اول، می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید:

http://www.machinemag.com/viewnews.aspx?viewid=5632


تاریخ : دو شنبه 25 شهريور 1392
بازدید : 480
نویسنده : خلیل سرخه
 

کلیدِ طلایی کنترلِ استرس!

 

 

 

پژوهشگران روی تعدادی از موش‌ها آزمایش‌های جالبی در مورد استرس و سلامت جسم انجام دادند. آنها موش‌ها را به دو دسته مساوی تقسیم کردند. به هر دو دسته شوک الکتریکی ضعیفی وارد ساختند. موش‌های دسته اول این امکان را داشتند که با فشار دادن یک پدال شوک، برق را قطع کنند. اما موش‌های دسته دوم چنین پدالی برای کنترل شوک نداشتند. به محض این‌که پدال زده می‌شد، شوک هر دو گروه قطع می‌شد.

بعد از مدتی موش‌های قفس پدال‌دار سالم‌تر و سرحال‌تر از موش‌های همتای خود در قفس‌های بدون کلید کنترل بودند. با وجودی که موش‌های هر دو گروه به یک اندازه شوک الکتریکی تجربه می‌کردند، اما موش‌های قفس بدون پدال چون هیچ کنترلی روی زمان قطع شوک نداشتند دچار خمودی و افسردگی شدند و وضعیت روانی بی‌دست و پایی و قربانی به خود گرفتند و این حالت افسرده روانی روی سلامت جسمی آنها تاثیر مستقیم گذاشت.

اما موش‌هایی که در قفسشان پدال قطع برق داشتند، با وجودی که به اندازه همتایانشان برق می‌گرفتند، اما چون احساس می‌کردند می‌توانند از طریق کلید کنترل متصل به پدال شوک را قطع کنند، سرحال‌تر و سرزنده‌تر بودند.

در ادامه آزمایش کاری کردند که پدال قطعِ برقِ شوک موش‌های گروه اول دیگر کار نکند و این اپراتور بود که هر وقت دلش می‌خواست برق را قطع می‌کرد. به زبان دیگر حتی اگر موش‌های گروه اول پدال را هم فشار می‌دادند، باز هم در لحظه فشار پدال برق شوک قطع نمی‌شد، بلکه زمانی که دلخواه اپراتور بود برق قطع می‌شد. اما با این وجود هنوز هم موش‌های گروه اول که پدال داشتند، به خاطر توهم کنترلی که بر اوضاع داشتند شادتر و سرحال‌تر از همتایان افسرده بی‌پدالِ گروه دوم بودند.

خوب دقت کنید! استرس برای هر دو گروه موش‌ها وجود داشت. اما آن گروهی که احساس می‌کردند می‌توانند کنترلی روی وضعیت استرس‌زا داشته باشند از آن رنج نبردند.

یعنی اگر بتوان هنگام قرار گرفتن در شرایط بحرانی و تنش‌زا، فعالیتی کرد که حتی توهم کنترل استرس را القا کند، باز هم می‌توان فشار تنش و استرس را تا حد قابل تحملی کاست و مقاومت در مقابل شرایط سخت را بالا برد.

بنابراین اگر زندگی بر شما سخت گرفته است، اگر در شرایطی قرار گرفته‌اید که کاملا دست و پایتان بسته است و هیچ روزنه امیدی برای رهایی و خلاصی نمی‌بینید، اگر گمان می‌کنید دیگر هیچ راهی جز تحمل مشقت برایتان وجود ندارد و فشار روانی، شما را لحظه‌ای رها نمی‌کند، بدانید که برای خلاصی از این فشار طاقت‌فرسا و فرسایشی یک راه بسیار ساده وجود دارد و آن یافتن یک کلید کنترل در اطرافتان است.

این کلید اصلا لازم نیست صددرصد موثر و کارا باشد. همین که بتواند جرقه‌ای از امید را در دل شما روشن کند کفایت می‌کند. می‌توانید نامه‌ای بنویسید و آن را درون شیشه‌ای دربسته قرار دهید و به اقیانوس بیندازید تا روزی در جایی که نمی‌دانید  کجاست به دست کسی که نمی‌شناسید برسد و برای نجات شما بیاید. می‌توانید به مرتب ساختن اوضاع و شرایط در حد وسع خود بپردازید. به سر و وضع خود برسید. کافی است با همان چیزهایی که الان برایتان باقی مانده بهترین شرایط را فراهم کنید. برای شادی خود قاشقی را بر پشت قابلمه‌ای بزنید و از صدای ضرب‌آهنگ آن بر لبان خود لبخند بنشانید. می‌توانید قلم و دفتری بردارید و خواسته‌های خود را روی آنها بنویسید و به در و دیوار اتاقتان بچسبانید. می‌توانید در رشته‌ای که در آن شرایط برایتان میسر است، ماهر شوید. خلاصه کاری کنید و دست و پایی بزنید و از وضعیت کرختی و بی‌دست و پایی بیرون بیایید. مهم این است که بپذیرید کلید طلایی کنترل استرس در دست خودتان است و برای کاهش فشار اضطراب اول باید از خودتان شروع کنید. هرگز از دنیا درخواست نکنید تا به خاطر شما تغییر کند، چون چنین اتفاقی معمولا نمی‌افتد و شما ناامید و افسرده می‌شوید. به‌جای آن، کافی است خودتان برای بهتر شدن خود و دنیا تغییر کنید و این تغییر هرچه باشد، اگر از عمق وجودتان و به قصد رهایی باشد، همان کلید طلایی کنترل استرس شماست.

وضعیت استرسِ کنترل‌ناشدنی، وضعیتی بسیار خطرناک است و می‌تواند قوی‌ترین موجودات عالم را از پا درآورد. اما قوی‌ترین موقعیت‌های استرس‌زا برای کسانی که بتوانند تصور و حتی توهم کنترل موقعیت را در وجود خود حفظ کنند، به راحتی قابل تحمل می‌شود. همیشه یادتان باشد کلید طلایی استرس‌های شما دست خودتان است. کافی است کاری انجام دهید.

 


تاریخ : دو شنبه 25 شهريور 1392
بازدید : 420
نویسنده : خلیل سرخه
 
 آرام
 

 با برنامه قدم برداریم


تاریخ : دو شنبه 25 شهريور 1392
بازدید : 678
نویسنده : خلیل سرخه

آرامش سنگ یا برگ!

 

ش سنگ یا ب


تاریخ : دو شنبه 25 شهريور 1392
بازدید : 375
نویسنده : خلیل سرخه
 
گفت‌وگو با مجید مردی، کارشناس پیشگیری از اعتیاد در ستاد موادمخدر، کارشناس مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی تهران
10 روش برای «نه گفتن»
                                                         

اگر زمان و مکان در اختیار ما بود ده سال پیش از طوفان نوح عاشقت میشدم و تو می‌توانستی تا قیامت برایم ناز کنی یک صد سال به ستایش چشمانت می‌گذشت و سی هزار سال صرف ستایش تنت و تازه در پایان عمر به دلت راه می‌یافتم

مدرن ترین و توصعه یافته ترین شهر ایران؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بنفش و آدرس banafsh1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 43095
تعداد مطالب : 259
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com